Nálunk mindig történik valami

Iskola a város szélén

Iskola a város szélén

Kanalas Feri bácsi

2018. augusztus 16. - juhaszmi

- Maga is tüdőgyulladás miatt került be? Azért köhög?

- Nem csak megfáztam egy kicsit.

- Az rohadt klíma. Tiszta betegség az egész. A sógorom is a Lőrinc már kiszereltette az autójából a klímát. Bekerült a kórházba. Hatvanban. Ment a háziorvoshoz, az meg tovább küldte. Tiszta vörös volt a feje. Hazaérek, és mondja az asszony, hogy te, ez a Lőrinc bekerült a kórházba. Mondom neki ne beszélj már butaságokat, hiszen tegnap láttam. De a szomszéd Marika néni mondta. Tüdőgyulladása van. Az én bajom  is a tüdőgyulladással kezdődött. A szívem alatt megpattant egy ér. Csak az unokámat akartam a konyha asztalra emelni. Nem nehéz, csak 27 kiló. A szívem alatt elpattant egy ér. Szaladtunk az orvoshoz Törökbálinton, mert ott lakok. Mondta az orvos hogy majd veszünk vért, de az olyan rossz lett, hogy elküldött Hatvanba. Ott azt mondták hogy nagyon sűrű a vérem ezért engedtek le belőle. Közben megfertőződött, és gennyes lett így kerültem ide. A Lőrinc sógor nem volt sokáig benn, mert disznót kellett vágni. Nem is disznó volt az, hanem ártány 350 kg. Kifizettem, baráttól vettem. Jó ember. Csináltunk belőle kolbászt. Összekevertük mangalica hússal. Jöjjön át a szobámba megvendégelem. Van paradicsom is, meg fehér kenyér. Erős paprika is van. Miért nem jön? Majd akkor hozok át én. Finom. Van friss paradicsom is meg fehér kenyér. Mangalica hússal van keverve. A Lőrinc sógor ment el a kocsival a disznót megnézni, mert akkor is beteg voltam. Két hétig voltam kómában. Ott jajgattak körülöttem az asszonyok, hogy megmaradok-e. Mert elfertőződött a vérem. A tüdőgyulladástól. Szaladtunk akkor is az orvoshoz Törökbálinton, mert én ott élek. Onnan tovább küldtek Hatvanba. A kórházba. Ott voltam két hétig. Maga is tüdőgyulladással került be? Én igen. Elpattant egy ér a szívem alatt. Gondolja el a Lőrinc sógor pótkerék nélkül ment megnézni a disznót. Nem is disznó volt az, hanem ártány. 500 kg. Mondom neki Lőrinc hogy csinálhatsz ilyet pótkerék nélkül elindulni.  Most hozzák neki az autót németből. 13 millió magyar pénzben. Mondtam neki, hogy inkább a házra költötted volna. Építenél még hozzá egy szobát sokkal jobban elférnétek a gyerekekkel. Erzsi is a felesége mondja hogy igazam van, de egyszerűen nem lehet bírni a vérével. Ha a fejébe vesz valamit nem enged belőle. Pedig amúgy jó ember. Se nem kocsmázik, se nem kurvázik. Csak néha. Hát mondom a Lőrincnek, hogy gondoltál pótkerék nélkül elindulni. Jaj, istenem. Ahogy kiért az útra defektet kapott. Ott állt és nem volt nála pótkerék. Mondom neki hát mégis hogy gondoltad ezt Lőrinc. Maga pesti? Én Törökbálinton lakok. Onnan kellett bejönni, mert tüdőgyulladást kaptam amikor megpattant egy ér a szívem alatt. Aztán meg elfertőződött. Amikor felemeltem az unokámat. A szobatársa a Pista hol van? Őt ismerem. Azt is tudom hol lakik. Két nagy fenyő van a háza előtt. Múltkor hívtuk buliba, de nem vette fel a telefont. Pedig volt sütemény pogácsa, meg hurka-kolbász. De nem jött. Én nem ittam, mert akkor jöttem ki. Volt sör, bor, üdítő. Én csak vizet ittam. Pista meg nem vette fel a telefont, pedig a Lőrinc sógoréval is megpróbáltam.

Látom csukva a szeme egy ideje. Biztos álmos. Olyan jól elbeszélgettünk. Jobban múlik így az idő. Majd jövök holnap is.

A bejegyzés trackback címe:

https://iskolaavarosszelen.blog.hu/api/trackback/id/tr4614185227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása